Vliegreis en dag 1 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Vliegreis en dag 1 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Vliegreis en dag 1

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

28 Augustus 2014 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Woensdagochtend was het dan zover, op weg naar Jakarta. Thuis de laatste dingetjes nog in de koffer gepropt en toen met mama en Jan naar Schiphol. Op Schiphol hebben we nog even samen een kop koffie gedronken en toen was het tijd om te gaan. Bij het inchecken kwamen we erachter dat ik 30 kilo mee mocht nemen in plaats van 20 kilo! Als ik dat eerder had geweten! Maargoed, weet ik dat voor de terugweg.

Afscheid nemen is altijd vervelend, maar dit keer ga ik niet zo lang weg dus dat is wel een geruststellende gedachte. Na het afscheid moest ik ook al naar de gate dus ik kon mooi in een keer door. In het vliegtuig had ik een plekje bij het raam dus dat was wel leuk! De stoel naast mij was vrij en daarnaast zat een hele aardige oudere mevrouw. Gelukkig had ik ook een beetje fatsoenlijke beenruimte. De vlucht is verder goed verlopen. Het was alleen jammer dat het geluid het niet deed, dus dat was films kijken zonder geluid. Ik kon wel verplaatsen want er was elders nog wel een stoel vrij, maar ik wou eigenlijk mijn plekje bij het raam ook niet opgeven.
Na 14 uur gevlogen te hebben, kwam ik eindelijk aan op Jakarta. Helemaal gaar natuurlijk. Paspoort controle ging wel heel snel dus ik stond binnen no-time al bij de baggageband. Daar moest ik wel even wachten en daarna door de douane naar de uitgang. Ook bij de douane ging het heel snel, ik hoefde alleen mijn handbagage op de band te zetten en het formuliertje in te leveren die ik in het vliegtuig had ingevuld.

Het koffiehuis waar ik opgehaald werd, had ik snel gevonden. Ferdinand Wongso stond al klaar en hij heeft mij naar mijn appartement gebracht. Onderweg heeft hij nog wat dingen verteld over Jakarta en het openbaar vervoer en over de buurt waar ik woon. Eenmaal aangekomen bij het appartement moest ik de borg en huur betalen en kreeg ik de sleutel. ‘Mijn plekje’ bestaat uit een kamer met een eigen badkamer. Ik heb een tweepersoonsbed, airco en wifi. Hier moet ik het wel uit kunnen houden dacht ik zo!

Ik heb al even rondgelopen hier in de buurt. Het verkeer is heel erg druk, maar niet zo chaotisch als in Delhi. Oversteken is wel een uitdaging trouwens! Veel mannen begroeten mij…ik zeg gewoon hoi en loop door, haha! Als ik hier bij het gebouw uitloop en ik loop links, dan is daar de mc donalds! En tot overmaat van ramp zit er een pizza zaak en een starbucks tegenover. Niet goed voor de lijn! Er zitten hier allerlei restaurantjes in de buurt en ik heb de supermarkt ook al gevonden. Ik durf echter nog niet zo ver weg te gaan, want ik heb nog geen plattegrond dus ben bang dat ik dan verdwaal.

Tot nu toe vind ik Jakarta nog niet zo heel erg vies (Delhi is erger). Er ligt wel wat afval her en der en ik kwam op de stoep een dode rat tegen (IEEEUW!). De stoep is trouwens ook een uitdaging. Er zitten vaak flinke gaten in en sommige betonplaten liggen los. Eronder zit namelijk een behoorlijk gat dus ik moet wel uitkijken waar ik loop. Op sommige plekken is de stoep ook ineens weg dus dan loop je gewoon langs de weg. Kan allemaal hier!

Zo, ik zie dat dit alweer een heel verhaal is geworden (en dat van slechts 1 dag!). Ik heb net lekker pizza gegeten, omdat ik nog even geen risico’s wou nemen met het eten hier. Zometeen ga ik nog even relaxen dan lekker op tijd slapen.

Veel liefs,
Reanne

  • 28 Augustus 2014 - 15:46

    Zwaantje:

    Goh Reanne wat doe je daar nou weer. Ik wist helemaal niet dat je weer op reis ging. Wat voor stage ga je lopen dan?
    In ieder geval wens ik je een fijne tijd daar en ik lees je volgende berichten wel weer! Liefs Zwaantje

  • 28 Augustus 2014 - 17:25

    Reanne Boersma:

    Hey Zwaantje! Ik ga nu stage lopen bij een advocatenkantoor :) Het is mijn eerste stage dus het zal gewoon een meeloopstage zijn en wat opdrachten. Maandag moet ik beginnen dus vandaar dat ik er al iets eerder ben. Dankjewel en ik zal iedereen op de hoogte houden :D

  • 28 Augustus 2014 - 22:48

    Mama:

    Wat alweer een verhaal! Klinkt positief. Hoe is het weer daar....zou maar snel een paraplu gaan scoren!

  • 29 Augustus 2014 - 18:17

    Anja:

    Heerlijk Reanne om je verhalen weer te lezen.
    Fijne tijd daar en pas goed op jezelf. Groetjes Amir en Anja

  • 29 Augustus 2014 - 21:13

    Oma Laura :

    Hoi reanne het avontuur is begonnen toch wel spannend.je had leuke ontmoetingen gehad hoor ik van mama.veel succes we volgen je nu ook en anders horen we het wel.liefs uit heino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Stage in Jakarta

Op stage bij een advocatenkantoor in Jakarta

Recente Reisverslagen:

16 December 2014

Avonturen!

27 Oktober 2014

Te lang geleden!

25 September 2014

Update!

08 September 2014

Al mijn avonturen na de eerste week!

28 Augustus 2014

Vliegreis en dag 1
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 66755

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: