Avonturen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Avonturen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Avonturen!

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

16 December 2014 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,

Sorry dat ik mijn blog niet heb bijgehouden, maar ik vergat steeds iets te schrijven. Ik zal proberen nog een blog te schrijven, maar ik heb nu eerst ander nieuws.

Om een lang juridisch verhaal te voorkomen houd ik het kort. De immigratie is momenteel moeilijk aan het doen om stagiaires in Indonesië. Er is dus een kans dat ik geen verlenging van mijn visum krijg en het land uit moet. Een van de vaste routes is 'even' op en naar naar Singapore of Kuala Lumpur. Alleen kan ik dan slechts een visa on arrival krijgen waar ik niet mee mag werken. Na alle afwegingen en het doorspitten van de wetten ben ik tot de volgende conclusie gekomen: Ik ga in Januari geen stage lopen. School heeft hier toestemming voor gegeven.

Ik ga vanaf 24 december tot 3 januari naar Bali (dat had ik al gepland). Dat betekent dat ik na 3 januari verder kan reizen in Indonesië! Alleen ik weet niet echt wat ik allemaal wil zien, want er is zoveel te zien hier! Ik heb mij slechts verdiept in wat weekendreisjes vanaf Jakarta...dus mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag!

Zoals ik het nu heb bedacht wil ik graag naar Kalimantan (Borneo) om orang oetangs te zien. Ik kom er alleen net achter dat dat super duur is dus ik moet even verder zoeken naar een betaalbare optie. Vanaf Kalimantan wil ik doorvliegen naar Sulawesi. Ik heb alleen nog geen idee wat ik daar wil doen, maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat het een mooi eiland is en op google maps is het allemaal groen en natuur dus vast iets wat ik wel leuk vind ;) Vanaf Sulawesi vlieg ik heeeel misschien door naar Ternate (dure vlucht). Dat is een mini eilandje maar dat leek me wel tof. Het midden is een vulkaan en er is 1 hoofdweg die rond het eiland loopt. Die weg is in totaal zo'n 45 kilometer...hoe tof is dat! Dat leek me nou een geschikte plek om een scooter te huren en rond te rijden. Maar ik moet nog even uitzoeken hoe het zit daar. Het is officieel namelijk een deel van de Molukken (wat niet veilig is), maar collega's van mij zijn er meerdere keren geweest omdat wij daar kennelijk een klant hebben. Plus dat het een mini eilandje is en de demonstraties plaatsvinden op het grote eiland. Lijkt me helemaal leuk :)

Vanaf Sulawesi (of dus Ternate) wil ik terug naar Java. Ik wil uiteraard nog wel graag naar mount Bromo, dat is een must see. Genoeg te doen in een maand tijd! Kom nog tijd tekort! Ik heb alleen niet zoveel tijd om alles te plannen en regelen, maar ik zie wel hoe het loopt.

In Bali komt Lalit ook een paar dagen langs. Hij werkt momenteel in Singapore dus is niet zo ver weg. Hij blijft van 24 december tot 28 december dus die dagen proberen we helemaal vol te proppen met zoveel mogelijk activiteiten. Wellicht vlieg ik 27 december naar Lombok (Lalit heeft een vlucht 6 u s'ochtends op de 28ste), want ik wil ook graag mount Rinjani beklimmen. Mijn huisgenoot en zijn vrouw gaan dan misschien mee. Ik kan uiteraard niet alleen die berg op en alleen met een tourgids zie ik ook niet zitten. Het is wel 6 uur bergop lopen...ben heel benieuwd!

Oke ik ga weer verder met mijn werk. Ik wou jullie even snel op de hoogte stellen van de ontwikkelingen hier. Oh en ik vind het hier nog steeds leuk! Ik ben inmiddels gewend aan de hitte en de cultuur. Nu alleen de taal nog beter leren! Hopelijk denk ik er binnenkort aan om weer iets te schrijven, sorry voor de stilte!

Veel liefs,

Reanne

  • 11 Januari 2015 - 10:59

    Oma Klein Nulend:

    Hoi reanne net van mama de foto s gezien van de vulkaan.je hebt straks weer heel wat te vertellen o ja voor her nieuwe jaar nog de beste wensen en zitten daar weer verre reizen in. Eerst denk ik studie afronden dan maar weer verder zien.van wie heb je dat avontuuurlijke toch.op 1 januari kon ik niks met internet had tussen keuken en kamer dienblad met 2 volle mokken koffie laten vallen.enorme troep.en geen internet jan heeft het weer opgelost.hoor net van je plan om naar matador te gaan.heeft vast iets bizonders voor mij onbekend zoek het zo wel op.reanne geniet nog even wees voorzichtig en al gauw tot ziens liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Stage in Jakarta

Op stage bij een advocatenkantoor in Jakarta

Recente Reisverslagen:

16 December 2014

Avonturen!

27 Oktober 2014

Te lang geleden!

25 September 2014

Update!

08 September 2014

Al mijn avonturen na de eerste week!

28 Augustus 2014

Vliegreis en dag 1
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 4632
Totaal aantal bezoekers 66779

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: