Blog Mama (en een beetje van mij) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Blog Mama (en een beetje van mij) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Blog Mama (en een beetje van mij)

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

23 April 2012 | Australië, Cairns

Hallo,

Op woensdag 28 maart om 07.35 uur vertrok de trein vanuit Beilen naar Schiphol. We moesten om 14.00 uur vleigen dus we waren meer dan op tijd op Schiphol. Eerst even een kopje koffie en toen door naar de aankomsthal. Ja.... de aankomsthal!! We wilden eerst een spandoek maken voor de aankomst op Sydney. Spandoek apparaat gevonden en de tekst is geworden "Moi Kani Hier zijn we". Spandoek in de koffer en door naar de vertrekhal want daar moest het tenslotte gaan gebeuren. Na lang wachten zonder problemen ingecheckt en door de douane. Goede vlucht gehad en lekker gegeten maar niet geslapen.
Rond middernacht (voor ons) aankomst in Hong Kong. Mooi schoon vliegveld. Niet zoveel wachttijd en toen door naar Sydney. Het laatste stukje van de vliegreis....

Jammer was dat we allemaal uit elkaar zaten. Tweede deel van de reis is er wel wat geslapen.
Uteindelijk goed aangekomen in Sydney. Koffers van de balie en toen via de douane en de security. Bij douane duurde het lang, de paspoorten van Jan en Lars waren te nieuw en men had niet de goede software voor controle. Kostte dus extra veel tijd. (Reanne; En ik stond daar maar bij hun gate te wachten. Iedereen was er al uit, veel huilende blije mensen om mij heen en ze kwamen maar niet!) Verder geen prolemen gehad. We hadden de formulieren die we in het vliegtuig hadden gehad kennelijk goed ingevuld!! Vervolgens richting de uitgang en voor we het wisten stond daar Reanne met een nederlands vlaggtje. Stop. . .het spandoek. De koffer open spandoek er uit en toen elkaar in de armen gevlogen... We hielden het niet droog.

Toen met een taxi naar het hotel in het centrum van Sydney. In de gemeenschappelijke keuken kennis gemaakt met de eerste kakkerlakken brrrrr. Te voet Sydney in gelopen. Naar de brug, Operagebouw, Victoriagebouw enz.een mooie grote stad!!! Toen naar bed. De volgende
dag weer Sydney in. Mooie stad en een pilsje gedronken in de stad op een terras. Heel veel beveiligers bij alle cafe's. Rond 22.30 uur sluiten de terrassen terwijl het schitterend weer is!

Verder een dagtrip naar de Bleu Mountains. Heel erg mooi, allemaal eucalyptus bomen. Dat is ook de reden waarom het blue mountains heet. De olie die door deze bomen wordt afgescheiden licht blauw op. Op de terug weg via het Olympisch terrein weer terug naar Sydney.
Ook een bezoekje aan Bondi Beach, daar moet je geweest zijn!!! Nou eerlijjk is eerlijk en het is heel mooi maar niet echt bijzonder spectaculair. Een boulevard van 200 meter en dan overdrijf ik ook nog. Helder blauw water en parel witte stranden, ja dat klopt.

Op dinsdag 10 april met vliegtuig door naar Hobart, Tasmanie. Daar hebben we overnacht in een hotel en de volgende dag hebben we onze camper opgehaald. Een camper van Britz, een 6 persoons met dubbele cabine. Mooie camper en dus op pad. De eerste nacht overnacht op een camping vlakbij zee. Daar nog even naar toe gelopen. Shitterend weer tot nu toe, rond 25 graden en dat voor de herfst. De Mount Welligton op gereden. Een hoog gelegen bergplateau met een 360 graden uitzicht. Heel erg mooi.
s'Avonds kangeroeburgers gegeten, echt lekker.

De volgede dag nog weer heel mooi weer en de jeugd heeft nog gezwommen in zee.Op Goede vrijdag zijn we naar Cradle Mountain, west Tasmanie gegaan. Het weer was koud en het werd nat. Tussen de buien door was het
wel te doen, wel veel wild gezien zoals Echidnas, Wombats en wallabies. Geweldig.... We zaten zo hoog, of het weer was zo beroerd dat we zelfs door de wolken reden. Dus ook regen, en wat bleek.. de achterruit van de camper lekte! Ons bed deels nat, laken en dekbed nat....Gelukig hadden we voor 6 personen beddengoed en konden de kussens die als matras dienden omgedraaid worden. Toch nog een droge nacht in de camper. s'Nachts hele harde wind. De camper ging behoorlijk te keer, de turbelentie van het vliegtuig was er niets bij! Temperatuur ook overdag
niet boven de 10 graden. Kortom het was echt herfst.

Via Queenstown (westkust) weer de doorsteek gemaakt naar Hobart. Hoe dichter we bij Hobart kwamen hoe beter het weer werd. Gelukkig. Nog een dagje naar Tasmanie Devils Park en riching Port Arthur en de laatste dag tasmanie was een feit. Camper ingeleverd op het vliegveldje van Hobart en doorgevlogen naar Melbourne.

In Melbourne kwamen we laat aan en hebben we overnacht in een hotel met een heerlijk uitgebreid ontbijt.
Door naar Apolla campers en daar de volgende camper opgehaald. Toen eerst met de tram ( ja de tram, de enige stad in Australie die een tram heeft) naar het centrum. Terug naar de camper, boodschappen inslaan en een begin maken met de reis over de Great Ocean Road. De eerste stop in Geelong waarna de route pas echt begon. De lengte van de Great cean Road is ongeveer 300 km, we hadden dus een mooie reis te gaan. Heel veel look out punten. Bij één van de punten bomen gezien met heel veel koala's.
Geweldig, die beestjes zitten heerlijk ontspannen in de eucalyptish bomen. Bij een ander punt, de 12 apostelen, met zonsondergang zagen we hee veel pinquins. Waren niet echt goed meer te zien maar de volgende dag waren de sporen op het strand goed zichtbaar Er waren er heel veel geweest. Het weer op het 'vaste' land van Australie is een stuk beter. De laatste dagen is het bven de 20 graden en vandaag vrijdag 13 april zelfs 26 graden. De avonden en de nachten zijn wel koud!!! Verder zijn we een tijdszone gepasseerd en is het hier 30 minuten vroeger!!

Dit is alweer een tijdje geleden getypt. We zijn inmiddels vanaf Melbourne helemaal doorgereden naar Alice Springs. We zijn uiteraard bij Ayers Rock, de olga's en kings canyon geweest. Was heel erg mooi.
We zijn nu alweer in Cairns. Dat betekent dat onze reis er ook bijna weer op zit! Vandaag stralend weer, temperaturen over de 30 graden.

Nog een weekje te gaan en dan zijn we allemaal samen terug.

Groetjes,

Nelleke, Reanne, Jan en Lars

• 23 April 2012 - 05:16

Zwaantje:

Leuk om even te lezen hoe het gaat daar. Het is dus al bijna om! Wat gaat dat toch snel he? Ik wens jullie alvast een heel goeie terugreis. Tot gauw!!

• 23 April 2012 - 05:19

Anja:

Dag allemaal,
    Mooi verslag. We wensen jullie nog een fijne week. Geniet ervan en tot gauw!

Groetjes, Amir en Anja.

• 23 April 2012 - 06:38

Betty :

Wat hebben jullie daar een geweldige ervaring met elkaar. Nog een weekje....die zullen jullie ook wel weer super gaan benutten. Nog even lekker genieten.