all about work! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu all about work! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

all about work!

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

29 Januari 2011 | Australië, Wollongong

Hallo allemaal!

Wederom allemaal harstikke bedankt voor de leuke reacties! Altijd leuk om te horen hoe het aan de andere kant van de wereld gaat!

Ik begin met minder leuk nieuws. David (de man van Virginie) heeft vanmorgen een hartaanval gehad en ligt momenteel in het ziekenhuis. Het lijkt mee te vallen en hij moet zoiezo tot maandag blijven. Maandag krijgt hij ook een onderzoek om te kijken of hij verstoppingen heeft. Wel even schrikken zeg!! Gister zei hij al dat hij zich niet zo lekker voelde en dan ineens dit... Hopelijk komt het allemaal goed!

Zoals ik in mijn vorige blog had gemeld hadden we een baantje gescoord bij de Big Day Out.Lekker hotdogs en patat verkopen! We kregen 13 dollar per uur en het was echt pokke zwaar! In zo'n snack kraam tussen de frituurpannen is het natuurlijk bloedheet en het was al een vies hete dag en we stonden met zo'n 10 man in die kraam gepropt. (een sauna is er niks bij!) We waren zoals afgesproken 9.30u op het station en vanaf daar konden we het terrein op en werden we naar de kraam gebracht. We hadden die dag 2x een half uurtje pauze dus dan kon je even zitten. We hebben al met al gewerkt tot 00.30u dus lang dagje! In het begin toen we er waren was het terrein nog niet open dus liet ze ons even de kraam zien, gaf ze ons een shirt en moesten we maar even wachten. Dus we hebben een tijdje in de schaduw gezeten. Kennelijk heeft ze dat niet meegerekend met onze werktijd want we kregen niet alle uren uitbetaald op het eind. Pauze gaat er natuurlijk af maar volgens mij is het wachten in de schaduw er ook af. Maargoed, wel weer een ervaring rijker.

De volgende dag gingen we als bezoeker. Het festival was wel erg gaaf. Heel anders dan europa, want de australiers zijn saai. Maar wij hebben ons wel vermaakt hoor! Airbourne (die band die ik graag wou zien) was echt super gaaf en we stonden vooraan! Maaike vond het ook leuk! Dus lekker meebleren! Daarna beetje rondgehangen en het terrein bekeken en s'avonds was Rammstein (een band die heel gaaf is die ik nog nooit heb gezien). Dat was ook super tof en Maaike kent die band ook dus voor haar was het ook leuk. (Ik heb haar niet verveeld met mijn metal muziek hoor ;)) We hebben trouwens 1 van onze festival kaartjes nog heel snel verkocht! We stonden bij de beveiliging om erin te gaan (Maaike haar kaartje hadden ze al afgescheurd) toen er een man naar ons toe kwam die ons vertelde dat je met 2 personen op 1 kaart naar binnen kan omdat het niet uitverkocht is. Dat hadden we wel op internet gelezen maar dachten dat je daar een speciale kaart voor moest hebben. Dus die hebben we verkocht voor 50 dollar, niet veel maar goed toch iets. Hadden we weer 25 dollar extra voor bier!! Was ook wel nodig want het bier koste daar 7 dollar per blikje!! En einde van de dag kon je alleen nog maar vies bier kopen met 3,5% alcohol! Dat noemen ze speciaal festival bier, ik noem het onzin!! In europa zouden ze dat echt niet doen ;)

Het hostel in Sydney was wel gezellig. We hadden een kamer met 32 bedden!!! Dus echt rustig was het niet maargoed we waren zo kapot dat we wel sliepen.

Gister avond werden we gebeld door een vrouw of we haar wouden helpen in haar tuin want dat was nogal chaos geworden. Nou prima, doen natuurlijk! Wij daar vandaag heen en we begonnen met een kop thee. Daarna even aan het werk en toen kregen we ontbijt. Toast met ei, tomaat en (helaas) champignon. Was super luxe! Toen hard aan het werk geweest alle onkruid eruit roppen en de grond omspitten. Toen was het lunchtijd! We kregen vers brood met koud drinken en ham/kaas en tomaat en sla! Luxe lunch dus ook nog! Daarna weer flink doorwerken en later op de middag kregen we een kop thee met een chocolaatje en na werktijd nog eens ijs!! Hoe geniaal!! We kregen ook nog eens 20 dollar per uur dus met deze dag werken hebben we 5 dollar meer verdiend dan op de Big Day Out! Beter werk en minder uren maar meer betaald dan de Big Day Out.

Maandag hebben we een sollicitatie in Tamworth voor de broodjes fabriek. Lopende band werk en 22 dollar per uur, waarom ook niet!! Die mensen waar we vandaag werkten die hadden voor ons 2 vriendinnen van hun gebeld voor werk want 1 is dierenarts en de ander heeft een boederij met heel veel paarden. Die dierenarts is wel geinteresseerd maar maandag komt daar een nieuwe dierenarts werken dus dat wou ze eerst even aankijken. Ze heeft onze telefoon nummers dus wie weet! Die andere vrouw was niet thuis dus daar weten we verder niks van. We hadden ook een reactie van de dierentuin op de mail en ze wou graag weten waar we waren enzo. Wat standaard informatie maargoed wel weer een reactie!! Als dat wat wordt is het doei broodjesfabriek!! Moet je nagaan hoe goed het op onze cv zou staan als we gewerkt hebben in een australische dierentuin!! Maar ik heb weinig hoop want ik weet hoe dit gaat...ik kijk gewoon uit naar onze sollicitatie maandag bij de fabriek dat staat tenminste vast!

Ik mis jullie maar zoals ik al eerder heb gezegd, IK KOM ZOIEZO WEER NAAR HUIS!!!! (maar wel pas in juni ;))

Liefs,

Reanne

  • 29 Januari 2011 - 10:16

    Zwaantje:

    Hey Reanne, wat leuk om eens weer te lezen hoe het met jullie gaat. Het lijkt me best spannend steeds weer af te moeten wachten of zich uit de een of andere hoek weer wat werk aandiend. Je hebt gelijk, dat je pas in juni terugkomt, het is hier nu best bibberen buiten. Ik hoop (en verwacht) tenminste dat dat in juni toch beter is, haha. Ik heb Marloes gefeliciteerd van je en ik moest je de groeten doen! Succes verder en liefs van ons.

  • 29 Januari 2011 - 10:55

    Anouk En Noa!:

    Hai Reannetje!

    Ik schrijf je nu een berichtje met Noa ons lieve hondje aan mijn voetjes. En ze zegt dat ze je vast heel lief vind en dat ik je een likje en een pootje van haar moet geven! ;)

    Wat schrikken zeg, van David! jeetje... Heftig. Hopen dat alles goed komt.

    Je Big Day Out avonturen klinken lekker... heerlijk het zweet boven de frituurpannen. haha!! Verschrikkelijk met die hitte :p Tof dat je Rammstein hebt gezien! :D Was wel vet zeker.

    32 bedden op 1 kamer? dat is wel heel erg veel hoor.. Lijkt me niet echt lekker rustig slapen nee maarja als je toch moe bent :p
    Nu hopen dat het nieuwe baantje die jullie krijgen snel naar jullie toe komt vliegen en ook goed bevalt!!! :)

    Hier gaat alles goed. Het is vandaag weer koud maar de zon schijnt wel lekker :)
    Mijn stage is klaar, ik had gisteren mijn laatste daggie. Raar hoor, zo na een jaar! Maandag weer naar school...we zullen zien!
    Verder gaat het met mij ook heel erg goed hier, Noa is super lief en heel ontdeugend!!! Haha. Je vind haar vast leuk :) Purdy bedeld nogsteeds om veel koekjes maar is niet meer uitgebroken zoals hij in het begin steeds deed ;)
    En met Luuk gaat het ook allemaal goed! :D
    We missen Zoë nog wel allemaal heel erg maar gelukkig hebben we Noa nu die voor de afleiding zorgt :) Maar als ik in het weekend thuis kom en even bij Zoë's plekkie achter op het land sta moet ik toch steeds nog even een traantje wegpinken!
    Maar goed verder gaat het hier allemaal erg goed gelukkig! :)
    Ik mis jou wel hoor :'(

    Maaaar het is alweer bijna juni ;)
    En dan wordt het feeeeeeeeeeest hoor :D Ik kijk er al helemaal naar uit haha!

    Nou Reanne, geniet er nog even flink van daar! En blijf uit de buurt van de regen, dat lijkt me een goed plan ;)

    Heel veel liefs en ook aan Maaike!
    xxxxxx Noukie

    (sorry voor mn lange berichtje? :p)
    ps. Je krijgt de groeten van pap en mam!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Blog Mama (en een beetje van mij)

21 Maart 2012

Laatste verslag!

31 Januari 2012

Update

19 December 2011

WERK!!

24 November 2011

VISA!!
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 66794

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: