Werk in Tamworth - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Werk in Tamworth - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Werk in Tamworth

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

06 Februari 2011 | Australië, Tamworth

Hallo trouwe lezers,

Wij zijn inmiddels in Tamworth gearriveerd. Tamworth staat bekend als 'the capitol of country music' echt wat voor ons dus! We hebben helaas net het country muziek festival gemist, wat jammer nou! hahaha. Ik had in mijn vorige blog volgens mij al verteld dat we een dag getuinierd hebben wat allemaal zo goed verzorgd was. Die mensen hadden voor ons ook wat rondgebeld en ze hadden ook een vriendin van hun gebeld die paarden heeft. Die woont in Murrurundi en dat lag op de route naar Tamworth en we konden daar wel overnachten! Dat was natuurlijk super ideaal. Het was echt een super aardige vrouw en ze woont daar in een prachtig mooi huis. Het kon wel rechtstreeks uit een tijdschrift komen. Ze woonde daar alleen met haar 2 honden en 2 paarden. We kregen daar ook avondeten, wat echt super lekker was! Vanaf haar huis was het nog maar anderhalf uur naar Tamworth dus de volgede dag zijn we in de loop van de ochtend gaan rijden en we hadden om 14.00u ons sollicitatie gesprek. Het sollicitatie gebeuren was allemaal heel vaag. We mochten eerst een heel papierwerk invullen, echt een heel papierkwerk. Daarna hadden we individueel een gesprekje en wat lichamelijke testjes, wat ook een beetje vreemd was. Vervolgens kregen we een introductie video van ongeveer driekwartier waar we vragen over moesten beantwoorden. Net alsof je weer terug op school was! Toen kregen we te horen dat we de volgende dag om 15.00u bij de fabriek moesten zijn voor een rondleiding. Maar ze had nog steeds niet gezegd of we waren aangenomen dus we waren nog steeds een beetje in twijfel. Al met al stonden we rond 16.30u pas weer buiten! Dat is echt de langste sollicitatie die ik ooit heb meegemaakt. Toen zijn we maar gauw op zoek gegaan naar een camping. De volgende dag kregen we de rondleiding en het is mooi bloedjewarm in die fabriek! Daarna was wel duidelijk dat we zijn aagenomen. Als het goed is krijgen we binnenkort een rooster met wat vaste diensten erop. Verder is het op oproepbasis. Je moet iedere dag het kantoor bellen om te zeggen dat je beschikbaar bent voor die dag en nacht (het zijn ook nachtdiensten) dus dat is wel een beetje irritant. Ik ben al gebeld voor een dienst dus ik heb al een paar uur ee kunnen draaien. Dan kom je erachter dat het echt goed heet is daarbinnen! Het is wel iets koeler dan buiten maar ik vraag me af of ze wel airconditioning daarbinnen hebben. Als je mazzel hebt en je staat op de goede plek dan krijg je nog wat wind van een ventilator maar verder moet je echt gewoon uitkijken dat je zweet niet op het brood drupt! Het is wel snel werk maar het is wel te doen. Gewoon blijven denken aan de 22 dollar per uur!!
Op de camping hebben we een prachtig mooi schaduw plekje dus dat is wel erg fijn. We hebben hier ook een zwembad, wat wel nodig is want het is hier bloedheet. Ik had in m'n hoofd steeds zoiets van pfff het is vast iets van 36 graden vandaag. Had ik dat even goed mis!! Het wordt hier namelijk rustig 46 graden!! Vandaar dat we zo aan het smelten zijn hier! Echt, als de temperatuur boven de 40 wordt is het echt niet lekker meer. Ik snap niet hoe mensen hier kunnen wonen je kunt ja geen stap verzetten zonder drijfnat van het zweet te zijn! Gelukkig staat er vandaag een beetje wind want dat was de laatste 2 dagen ook niet zo en dan is het echt zo benauwd. We hebben wel een goede plek uitgekozen om in een fabriek te werken!! hahaha!!
Queensland is trouwens alweer een puinhoop want er is nou een cycloon langsgeweest. Ik begreep van een australier die hier op de camping stond dat ze in queensland de laatste 20 jaar al heel veel huizen hebben gebouwd die aangepast zijn zodat ze niet weg kunnen waaien. De nieuwe huizen staan allemaal met dikke kettingen diep in de grond vast en caravans op vaste staanplaatsen staan ook allemaal standaard met kettingen vast. Ze hadden het wel over een wind kracht van ruim 200km p/u dus ik vraag me af of dan niet gewoon die hele caravan aan flarden wordt gescheurd. Maargoed, wel sneu voor de mensen die nou alweer de dupe zijn van het natuur geweld.
Met David gaat het goed. Hij is weer thuis en krijgt medicatie en meer onderzoeken. Hopelijk blijft het ook allemaal goed!
Hoe gaat alles in Nederland? Het is bij jullie vast lekker fris! hahaha

Spreek jullie gauw weer,

Reanne

P.S. Het wemelt hier van de sprinkhanen!!!!! en het is bloedheet, maar dat had ik al gezegd!

  • 06 Februari 2011 - 09:00

    Zwaantje:

    goeiemorgen Reanne, super dat je nu een baantje hebt, maar met die hitte in een fabriek, ik zou er niet aan moeten denken.
    Ik zou spontaan naar sneeuw verlangen, haha. Draaien ze in het weekend ook in die fabriek of kan je dan even bijkomen? Hier valt niet zoveel te melden. Gisteren hebben we Debby's verjaardag gevierd en vandaag gaan we weer een beetje aanlummelen. Ook wel eens lekker. Hou je haaks meid en we kijken nu al weer uit naar je volgende verslag. Dikke pakkerd ook van Herman, doedoeiiii

  • 07 Februari 2011 - 21:38

    Mam:

    Wat weer een verhaal. Zo maak je wel het nodige mee. Qua temperatuur zou ik toch echt niet met je willen ruilen hoor. Het weer hier is erg onstuimig, maar daar hou ik wel van. Gelukkig dat het met David goed gaat nu maar afwachten wat het verdere onderzoek op gaat leveren. Ik hoop dat je in de fabriek vooral veel zoete broodje mag bakken!!! We horen gauw weer van je Liefs mam

  • 15 Februari 2011 - 20:07

    Albert:

    He Er staat hier in Holland bij heel rustig weer een dame dik te worden die je erg mist. Esther heeft een nieuwe ruiter. Emma, ze kan Esther aan, dus een leuke nieuwe combi. Kom niet met te veel westernstyle terug. we gaan hier weer gewoon voor de engels/duitse methode.
    Hoop dat we elkaar in juni weer tegen komen.
    Groet, Albert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Blog Mama (en een beetje van mij)

21 Maart 2012

Laatste verslag!

31 Januari 2012

Update

19 December 2011

WERK!!

24 November 2011

VISA!!
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 66786

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: