Buttercup madness! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Buttercup madness! - Reisverslag uit Tamworth, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Buttercup madness!

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

26 Februari 2011 | Australië, Tamworth

Daar ben ik weer!

Vanuit het zonnige tamworth zal ik weer even een verhaaltje typen van onze werkweek. Deze week hadden we dezelfde diensten als vorige week. Alleen op maandag werken Maaike en ik samen en de rest van de week hebben we andere diensten. Dat is opzich wel te doen maar het is wat vervelend met vervoer want maaike moet mij wegbrengen zodat zij met de auto naar het werk kan en ik haal haar weer op. Of andersom. We carpoolen wel met onze collega's op de camping maar de jongens hebben ook weer andere diensten omdat ze op een andere afdeling werken.

Mijn diensten zijn:
Maandag 10.00u tot ?? (we klaar zijn meestal rond 20.00u)
Dinsdag 7.00u tot 13.00 en dan weer om 24.30u tot 10.00u
Woensdag kom ik uit de nachtdienst dus ben ik de rest van de dag vrij
Donderdag 7.00u tot 13.00u
Vrijdag 10.00u tot ??

Dus opzich een prima rooster. Gister toen we om 20.00u klaar waren met werk had ik een voicemail en hoorde ik dat ik vandaag om 5.00u moest beginnen tot 11.00u. Ze vermelde er ook even bij dat ik er aan moest denken dat ik 24/7 mobiel bereikbaar moet zijn! Dat weet ik ook wel maar in de fabriek mag je geen telefoon op zak hebben dus als ze op het rooster kijkt kan ze zien dat ik aan het werk was!! Ze bellen altijd als we aan het werk zijn, lekker slim!!
Maargoed, deze week dus 6 dagen gewerkt. Wel zwaar maar morgen ben ik vrij en het verdiend natuurlijk wel weer leuk!

Vandaag was het wel leuk op het werk want ik werkte met Bob en moest hem helpen met machines schoonmaken. Bob is echt zo'n lief oud mannetje en hij deed het mooi rustig aan dus ik hoefde me vandaag niet in het zweet te werken! Hij hield maar niet op over hoe lang ik was en hoe geweldig hij dat vond, hahahaha. Australiers zijn niet zo lang dus hij vond het nogal indrukwekkend. Tijdens de pauze zei hij, kom even zitten meid neem een kop thee en vertel me alles over je reis van wat je tot nu toe hebt gedaan. Dus toen hebben we een half uur zitten praten, was erg gezellig! Volgende week is degene waar hij normaal mee werkt weer terug dus dat is opzich wel jammer want ik had best iedere zaterdag met Bob willen werken!

Oh, ik zal ook even uitleggen waarom deze blog 'buttercup madness' heet. Dat is omdat de fabriek waar wij werken heet Buttercup en doordat het werk zo saai is ga je af en toe gekke dingen doen! Onze supervisor ligt regelmatig slap van het lachen door onze gekheid! Gister had Sarah wat plastic gepakt en in haar broek gestopt zodat ze een gigantische kont had! Uiteraard had ze haar t-shirt ook even in haar broek gestopt zodat het accent goed op haar kont lag! hahaha! Toen moest ik van Linda (de supervisor) even aan de jongens bij de ovens vragen of ze wat trolleys bij ons weg wouden halen. Dus ik loop naar Sarah en vraag aan haar of zij dat wil doen maar ze wou natuurlijk niet alleen (want haar broek was nog gevuld met plastic) dus gingen we samen. We konden nauwlijks onze lach in houden en alle jongens keken haar aan en lagen helemaal in een deuk!! Volgens mij denken ze dat we bij de inpak afdeling helemaal gek zijn geworden! Af en toe versieren we ook onze haar netjes (met stickers en opgeblazen handschoenen enzo) en laatst kwam toen net de baas langs. Gelukkig kon hij er wel om lachen!! Verder werken we heel hard hoor maar af en toe moet je even wat lol hebben om de saaiheid te doorbreken. Ik werk alleen met die ploeg op maandag en vrijdag en de andere diensten heb ik een nogal vervelende (ik zal het even netjes houden) supervisor. Ze heeft een hekel aan ons pauze geven. Normaal gesproken krijg je tijdens je dienst 10 minuten pauze, half uur lunchpauze en daarna nog een keer 10 minuten pauze. Bij haar krijgen we wel een lunchpauze maar de 10 minuten pauzes meestal niet. Dat terwijl we keihard werken dus dat vind ik niet eerlijk maargoed ik ben er maar tijdelijk dus ik zeg er maar niks van.

Ik zag op nu.nl dat het bij jullie vandaag 8 graden is. Gelukkig gaat de temperatuur weer wat omhoog! Hier is het rond de 30 graden dus heerlijke temperatuur. Ze voorspellen voor volgende week weer hogere temperaturen, weer richting de 40 graden dus dat wordt weer lekker zweten!

Zo, ik zie dat ik al weer een aardig verhaal heb getypt. Verder heb ik geen nieuws dus ik brei er een eind aan!

Nogmaals bedankt trouwe lezers en ik zal volgende week wel weer een blog schrijven!!

Liefs,

Reanne

  • 26 Februari 2011 - 09:07

    Zwaantje:

    Goeiemorgen Reanne, wat weer een gezellig begin van de zaterdag, een verslag van jou. Ik kan me voorstellen, dat je af en toe ontzettend melig wordt in zo'n saaie fabriek. Het maakt natuurlijk veel goed dat het lekker verdient.
    Hier ligt de temperatuur nu ook iets hoger dan de laatste tijd, maar volgens Piet gaat ie volgende week alweer naar beneden. Ben dus best een beetje jaloers op je.
    Groetjes, ook van Herman, en tot de volgende keer!!
    Dikke pakkerd van ons.

  • 26 Februari 2011 - 09:20

    Anouk:

    Hahaha ik moet lachen om dat: 'Verder werken we heel hard hoor' :D
    Niet dat ik je niet geloof ;) Maar het staat zo leuk! :D

    Mooi dat je het wel naar je zin hebt bij je werk, ondanks dat het zwaar is. Het klinkt in ieder geval wel gezellig ;)
    Jammer dat je niet meer met Bob moet werken, hij klinkt wel heel aardig!

    Ja 8 graden! Bijna, nu is het hier 7. Maar dan wel bewolkt en somber... dat is dan wel weer jammer. Maar wat doe je er aan, niet veel!

    Ik heb je een paar daagjes geleden nog gesproken dus zoveel heb ik niet meer te melden.
    Ben in tussentijd naar Amsterdam geweest met Luuk! Was heel leuk :) En savonds naar een concert. En gisteren gefotografeerd bij een concert en vanavond ga ik met Anne naar de kroeg :)
    Maar verder heb ik geen spannend nieuws.. Ik spreek je snel weer!
    Werkze en veel plezier met alles daar!!!!!

    Liefsss van Anouk, Noa, Purdy en de rest van hier :)


  • 26 Februari 2011 - 19:37

    Lennard:

    Veel plezier daar nog !!
    T is best eem doorzetten in zo'n fabriek!!

    Komt vast allemaal goed, Je kunt het!

    Liefs!

  • 26 Februari 2011 - 20:36

    John En Patrice:

    Hoi Reanne,
    leuk verhaal weer. Jij loopt niet met zo´n dikke kont rond? Is ook wel leuk als je zo de sfeer een beetje kunt veraangenamen. We zijn vandaag druk geweest met de erjaardag van Patrice. Nog 2 1/2 uur en dan wordt ze een halve eeuw. Haha ook Patrice straks 50. Je moeder volgt ook dit jaar nog.
    Leuke foto's trouwens. Zat jij op de rug van dat paard? En stoer hoor op die crosser. Goed om te lezen dat jullie het leuk hebben daar. Nu nog flink werken en sparen, dan kun je straks weer relaxen. We hebben vorige week visite gehad in de tuin. Toen ik 's morgen het tafelkleed ging uitkloppen zag ik dat een reiger met moeite bij onze vijver vandaan kon komen. Was te zwaar beladen met onze goudvissen zodat hij bijna niet kon opstijgen. We hebben nog 2 goudvissen over hmmm.
    Met Ivar en Yarnick gaat het goed. Gaan met Yarnick nog elke week naar de fysiotherapeut en er komt langzamerhand toch wel wat verbetering in.
    Nou geniet nog maar even daar down under!! Virginie en David komen over een maand naar Nederland.
    Knuffels van John en Patrice

  • 26 Februari 2011 - 22:57

    Mam:

    hé meisje weer een heel verhaal. Als je al mocht denken dat hier de temparatuur omhoog gaat dan heb je het mis. Temperatur bij jullie klinkt goed, alhoewel.. . . . 40 graden pffff. Was net achter de computer gaan zitten om je een mail te sturen. Ga ik ook nog doen hoor!!! Tot zo dus!!!!!

  • 27 Februari 2011 - 14:17

    Hans En Annemieke:

    Hoi Reanne, het is vandaag weer perfect weer op even je site lezen. Koud, regen en natte sneeuw. Wat dat betreft tref jij het fantastisch met het weer.

    Bij ons gaat alles zo zijn gangetje. Allemaal verjaardagen, ik kan zo langzamerhand geen taart meer zien. Maar het hoort erbij en is ook wel gezellig.

    Wij hebben ons huis nog steeds te koop en helaas heel weinig (lees geen) kijkers. We hebben al wel een reservering voor een kavel in Boornbergum. Super mooi met vrij uitzicht. Maar we blijven geduldig.
    Voor de honden is het ook een unieke plek. Mooi wandelpad vlak voor de deur. Als ik ze goed train kunnen ze zichzelf uitlaten. Maar dat zal wel niet meevallen want ze vinden het nu al moeilijk om te luisteren. Laatst waren ze zo hieperdepiep en ik was ze zo druk aan het corrigeren dat ik de stoeprand vergat. En ja hoor, daar lag ik. Gelukkig waren er geen getuigen en de honden waren gelijk mak.

    Nou meisje, ik ben benieuwd naar jullie belevenissen van volgende week.

    XXX Hans en Annemieke

  • 28 Februari 2011 - 21:25

    Oma Douma:

    wat kan een mens het druk hebben in de vacantie doch ik bewonder je enorm hoor doch je zult na je werk nog wel vrije tijd over houden om samen met je vriendin en vrienden leuke dingen te doen en genieten van het mooie land ook wil ik je bedanken voor de leuke kaart die wij hebben ontvangen nu lieve meid tot slot een dikke pakkerd van je oma.

  • 01 Maart 2011 - 11:26

    Patrice:

    lieve Reanne,

    dank je wel voor het armbandje dat kwam zojuist! heel lief en ook je woorden in mijn boek raakten me diep! jij bent me heel dierbaar en ik ben heel blij dat je in mijn leven bent gekomen! mijn verjaardag was fantastisch. dikke zoen en geniet!!

  • 04 Maart 2011 - 20:03

    Laurine:

    Hoi Reanne,

    ik had ooit gehoord dat je op "reanne waar ben je nu" telkens een reisbericht schrijft. Was via google gemakkelijk te vinden, omdat Reanne toch niet z`on gebruikelijke naam is.

    Fijn dat jullie weer een iets aangenamer baantje hebben gevonden, ook al is het een beetje saai. Zeg zijn die koekjes uit de fabriek tenminste lekker en mogen jullie die ook eten, of mag je er alleen maar naar kijken? (dat zou flauw zijn!)

    Wanneer gaat jullie reis weer verder?

    Ik ben trouwens net terug van skivakantie met Martine en Gerald en the kids, dus wel een heel groot temperatuurverschil met Australie. In München doet het voorjaar zijn best, maar heeft nog niet heel veel succes. Wel lekker zonnig.

    Groetjes en doei en nog veel plezier tijdens jullie reis.
    Laurine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tamworth

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Blog Mama (en een beetje van mij)

21 Maart 2012

Laatste verslag!

31 Januari 2012

Update

19 December 2011

WERK!!

24 November 2011

VISA!!
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 66789

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: