Queensland - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Queensland - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Queensland

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

15 Mei 2011 | Australië, Innisfail

Hallo allemaal,
Sorry voor de lange stilte, we waren te druk met reizen! Vanaf Tamworth zijn we naar Nimbin gegaan. Een plaats wat bekent staat om hippies en dat was zeker wel zo! Wat liepen daar verschrikkelijk veel hippies rond. Allemaal hartstikke stoned natuurlijk, dus Maaike en ik hebben onze ogen uitgekeken! hahaha! De hele straat was helemaal in hippie stijl. Alleen maar hippie kleding winkels en winkels met allerlei soorten kruiden en specerijen. Ze hadden daar ook een wiet museum en die zou om 10u s'ochtends open gaan. Wij wouden daar wel even kijken maar om half 11 was dat ding nog niet open dus ik denk dat de eigenaar te stoned was om de deur open te doen. Dus zijn we maar weg gegaan. Het is maar een heel klein plaatsje dus er verder ook niet veel te doen. Nadat we daar weg zijn gegaan zijn naar Gerda gegaan in runaway bay. Dat was echt super gezellig! We zijn de eerste avond lekker uit eten geweest en de paar dagen dat we daar waren hebben we heerlijk rustig aan gedaan. Dagelijks even heerlijk met de hond eruit naar het strand, echt even genieten. We zijn ook naar een berg geweest (ben even de naam kwijt van dat ding) waar ze een leuk winkelstraatje op hadden. Weetje wat we daar zagen!? Je gelooft het nooit maar de duitsers zijn echt overal...we zagen daar een duits stijl huis met een koekoeksklokken winkel! Onvoorstelbaar die duitsers! De winkel was dicht dus we hebben niet binnen kunnen kijken, ik weet niet of dat zo jammer is. haha. Vanaf Gerda zijn we voorbij Brisbane gegaan en langzaam onze weg naar het noorden vervolgd. Veel naar gratis campings langs de weg en ook veel naar national parken waar je voor weinig mag camperen. Het is ook geweldig om hier boswandelingen te maken, wel vermoeiend vanwege de bergen maargoed. Bij Rockhampton zijn we naar een krokodillen farm geweest en dat was heel gaaf. We kregen daar een rondleiding en er werd even wat verteld over krokodillen en over de verschillende krokodillen die daar zaten en hun verleden. Daarna mochten we allemaal even een kleine krokodil vasthouden! Dat was natuurlijk heel gaaf.
Inmiddels zijn we alweer bijna in Cairns. We reizen nogal snel maar dat geeft niet want we willen in Cairns onze auto verkopen dus hebben we nu mooi de tijd om de auto online te gooien dan kan ik zoeken naar werk en een nieuwe auto. Oh, sorry voor de mensen die het nog niet weten, ik blijf nog een jaar in australie. Ik heb de meesten hierover wel gemaild en ben er een beetje vanuit gegaan dat het dan wel doorgegeven zal worden. Om mijn 2e visa te krijgen moet ik wel 3 maanden boerdrijwerk doen of fruitplukken. Ik wil nog steeds niet fruitplukken en ik heb nog steeds mijn australische droom om op een grote ranch te werken dus ik ben hard op zoek naar werk. Ons reisplan blijft ongeveer hetzelfde. In Cairns willen we dus de auto verkopen. Dan koop ik een nieuwe auto (een kleinere, het liefst 4x4) dan nemen we die mee naar Darwin. Vanaf Darwin vliegen we naar Alice Springs, dan weer terug naar Darwin en dan vliegen we vanaf daar naar Perth. Daar breng ik Maaike naar het vliegveld en dan ga ik terug naar Darwin om m'n auto weer op te halen. Daar wil ik dus ook graag in de buurt werken. 3 maanden werken en dan wil ik de westkust naar beneden afreizen zodat ik in het mooie weer blijf. Ergens rond December zal ik weer terug zijn in Tamworth want ik mag terug komen bij de fabriek waar het dus heel goed verdiend. Dan wil ik daar mijn auto weer verkopen en een motor er voor terug kopen. En vanaf daar zie ik wel wat ik doe. Ik heb dan tot Oktober volgend jaar dus tijd zat om te beslissen wat ik allemaal nog wil zien.
Zo dit is een hele lange blog geworden (was ook wel nodig). Ik zal proberen jullie meer op de hoogte te stellen maar vanwege de natuurrampen hier in queensland is het internet bijna niet gratis te verkrijgen, alleen nog mc donalds, en als je naar een internetcafe gaat betaal je je scheel! Onderweg trouwens nog best wel wat schade gezien, huizen helemaal verwoest en verschrikkellijk veel bomen kapot. Echt heel erg om het in het echt te zien. Gelukkig zijn we voorbij het ergste deel en hier ziet alles er nog goed uit.
Oke ik zal nu echt stoppen, moet nog werk zoeken, auto online zetten en een andere auto zoeken.
Liefs,
Reanne

  • 15 Mei 2011 - 05:15

    Monique:

    Hoi Reanne,

    Blij weer wat van je te horen en we blijven je volgen hoor! We hadden van je moeder en Jan al gehoord dat je zou proberen om nog een jaar te blijven, top dat het is gelukt. Hopen snel weer wat je mooie reisverslagen te zien.

    Groetjes
    Harry, Monique, Thijmen en Mees


  • 15 Mei 2011 - 07:55

    Annika:

    Hoi Hoi,

    Was nog niet op de hoogte dat je je reis gaat verlengen. Knap hoor. Waar je aan het werk wil gaan is dat in de buurt van je familie/kennisen(?).

    Nou hopelijk komen er dan nog veel meer blogs en mogen we nog een jaar lang mee genieten.

    Hier al druk bezig voor de voorbereidingen om Maaike te verwelkomen.

    Groetjes Annika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Innisfail

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Blog Mama (en een beetje van mij)

21 Maart 2012

Laatste verslag!

31 Januari 2012

Update

19 December 2011

WERK!!

24 November 2011

VISA!!
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 66800

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: