Werk en Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Werk en Katherine - Reisverslag uit Katherine, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Werk en Katherine

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

10 Juni 2011 | Australië, Katherine

Hallo trouwe lezers,

Sorry dat ik jullie steeds zo lang laat wachten op een blog maar mijn enige internet mogelijkheid is mac donalds en het internet is traag. Volgens mij had ik nog niet verteld over onze snorkeltrip bij het great barrier reef dus daar begin ik mee.

We gingen met een boot naar halverwege het reef en daar gingen we het water in. Ik had nog nooit gezwommen met flippers en wat vond ik dat irritant zwemmen zeg! Je kon ook een soort langwerpige staaf mee nemen om te drijven dus dat was wel ideaal. Hoofd in het water en een beetje rondzwemmen. Het reef zelf vond ik niet eens zo mooi. In de dierentuinen in het aquarium ziet het reef er harstikke mooi en kleurrijk uit maar ik vond het hier vrij grauw. Tuurlijk waren er wel wat mooie gekleurde planten en vissen maar over het algemeen vond ik het vrij kleurloos. Daarna gingen we weer op de boot en verder het reef op. Daar gingen we nog een keer snorkelen en dat deel was wel wat mooier dan het eerste deel. En we hebben Nemo gevonden!! Ja het bekende nemo visje was er ook! Dat was wel leuk. Maaike en ik hebben ook allebei ons been gestoten aan het reef (omdat het op sommige plekken heel ondiep is) en ik moet zeggen het reef is scherp! Ik ben er wel achter gekomen dat snorkelen niet echt mijn ding is.

We hebben onze auto verkocht in Cairns en ik heb een nieuwe (wat kleinere) auto voor mezelf gekocht. Ik heb wel weer een ford falcon maar dan nu de sedan uitvoering en tot nu toe doet ie het prima! Vanaf Cairns hebben we onze roadtrip gestart naar Darwin. Dat was 3 dagen rijden.

Vanaf Darwin zijn we naar Alice Springs gevlogen om daar een tour te doen. Met die tour gingen we eerst naar de olga's. Dat was echt heel erg mooi en we hebben daar een wandeling gemaakt. Vanaf daar gingen we door naar de beroemde rock om die met zonsondergang te bewonderen. Dat was echt onbeschrijvelijk mooi. Ik kan echt wel begrijpen waarom de aboriginals het als heilige plek hebben benoemd. Daarna naar ons kamp waar we bij het kampvuur hebben gezeten en toen slapen in een echt swag! Dat was wat minder. Het was die nacht 3 graden dus je kan je voorstellen dat wij het nogal koud hadden. Gelukkig hadden we allebei een goede slaapzak dus na een tijdje warm je wel op. De volgende dag er vroeg weer uit om ayers rock met zonsopgang te bekijken. Dat was ook wel mooi maar zonsondergang was beter. Vanaf daar gingen we naar de rock toe en kon je er omheen lopen. Een wandeling van 10km en daarna gingen we nog een stukje lopen met de gids en ze vertelde ons van alles over de aboriginals en ze liet ons wat oude muurschilderingen zien. Vanaf daar gingen we naar het cultuurcentrum om ons wat meer te verdiepen in de aboriginal cultuur. Daarna gingen we naar een ander kamp om te overnachten. Het was wel wat vervelend dat er een muizenplaag in alice springs is wat op dat kamp hadden we nogal wat muizen over onze swags heen rennen. Ik had een muis die aan mijn swag zat te knagen en dat was nogal irritant want ik kon m niet vinden maar ik hoorde hem steeds knagen. Die nacht was het 7 graden dus dat was een stuk beter. De volgende ochtend gingen we naar Kings Canyon waar we gewandeld hebben. Ook dat was echt verschrikkelijk mooi, we hebben onze ogen uitgekeken. Vanaf daar gingen we weer terug naar Alice Springs. De volgende dag vlogen wij weer terug naar Darwin. Toen hadden we nog maar een paar dagen en we hebben daar in de stad rondgekeken en wat gewinkeld. Toen was het tijd voor Maaike om naar het vliegveld te vertrekken. Ik heb haar daar afgezet en ik ging vanaf daar door naar mijn boerderijwerk.

Toen ik daar aangekomen was werd ik ontvangen door een meisje wat daar ook werkte en ze liet mij haar kamer zien ik heb mijn spullen daar uitgepakt. Toen kwam Anthea (mijn baas) en die zei dat ik wel met de meiden mee kon in de auto om wat koeien te drijven, prima dacht ik. Dus wij in de auto en de koeien naar de yard gedreven en vanaf daar moesten we ze lopend naar een ander deel van de yard drijven. Kennelijk deed ik iets verkeerd want Anthea kwam naar me toe met een stok in haar hand en zei tegen mij 'ik heb deze stok niet om de dieren te slaan maar ik ben niet bang om m op mensen te gebruiken als ze zo achterlijk zijn als jou'. Niet echt s'werelds vriendelijkste vrouw dacht ik. De volgende dag was er weer een situatie waar ik op de verkeerde plek stond en toen stond ze me toch tekeer te gaan! 'Ga aan de kant f*cking idioot'. Ik dacht prima, ga jij zo beginnen dan ben ik we
g. Dus na 2 dagen heb gezegd dat ik oh zo heimwee had en dat ik naar huis ging. Dat ga ik niet maar dat hoeft zij niet te weten. Wat was dat een verschrikkelijk mens! Dus nu ben ik weer op zoek naar nieuw werk.

Misschien dat ik hier wat ga fruitplukken maar ik zit er zwaar over te denken om weer terug te gaan naar Tamworth. Linda (van de fabriek) werkt nu namelijk bij een kippenbedrijf en die gaat maandag voor mij even informeren of ze nog mensen nodig hebben en of het telt voor mijn second year visa. Maar omdat het zo'n eind reizen is dacht ik misschien kan ik hier en daar een week fruitplukken onderweg zodat ik alvast wat dagen kan opschrijven. Maargoed dat moet ik allemaal even uitzoeken en kijken of ik wat telefoontjes kan plegen vandaag om werk te krijgen.

Het is tijd voor mij om uit te checken bij de camping, ik heb alles al ingepakt dus ik stap maar eens in de auto op naar mac donalds om mijn verhaal weer online te gooien.
Ik mis jullie!

Liefs,

Reanne

  • 10 Juni 2011 - 02:48

    Josh:

    Hey jongedame, fijn om weer wat van je te lezen. En wat een ongelooflijke muts met haar stok.. je had natuurlijk een gevatte opmerking kunnen maken over de stok en het verdwijnen ervan in een gebied waar de zon nooit schijnt maar dan had ze je waarschijnlijk nog echt gemept ook.

    Hier is alles dikke prima, ik ben inmiddels verhuisd naar een grotere kamer *heb opeens 3 kamers :o* en ik heb inmiddels alweer een paar week werk bij de bierbrouwerij in het magazijn *net zoals vroeger*.

    heel veel plezier nog in australië en ik hoop uiteraard binnenkort weer wat van je te lezen.

    dikke knuffel
    Josh

  • 10 Juni 2011 - 07:28

    Anouk :

    He Reannetje!
    Zoals Josh zegt, fijn om even wat van je te horen!!!
    Goed dat je bij dat werk weg bent hoor. Wat een raar mens, daar wil je geen 3 maanden zitten! Als je een paar dagen gaat fruitplukken, kan je dat dan opschrijven als dagen? Ik dacht dat je 3 maanden achtereen bij hetzelfde bedrijf moest werken? Maarja wat voor verstand heb ik er nou van haha ;)

    Wel goed als je weer terug gaat naar Linda, daar heb je wel mensen die je kent, is voor jou wel leuker. Maar je leert ook vast weer nieuwe leuke mensen kennen denk ik zo!! :D

    Ik ga je zo even terug mailen, nu maar eens ontbijten. Moet zo naar school voor de laatste dingen voor de expositie op te hangen! :)
    Ik stuur je er wel foto's van!

    xxxxxxx Nouk en Noa (die ligt met haar flaporen bij mijn voeten :p)

  • 10 Juni 2011 - 08:05

    Monique:

    Hoi Reanne,

    Leuk om weer wat van je te horen, wat een achterlijk mens zeg, goed dat je daar heel snel weg bent gegaan. Hoop dat je gauw leuk werk hebt!

    Groetjes,
    Harry, Monique en kids

  • 10 Juni 2011 - 09:28

    Anja:

    Wat heb je weer veel meegemaakt. En goed dat je eieren voor je geld hebt gekozen door weg te gaan bij die farm. Huhhhh, leuke woordspeling als je op een kippenfarm zou kunnen gaan werken!!

    Wens je succes met werk en al het geregel en hoop dat je wederom weer een mooie periode tegemoet gaat.

    Tot het volgende verslag. Pas goed op jezelf.

    Groetjes, Anja (ook van Amir)


  • 11 Juni 2011 - 08:38

    Mam En Jan:

    Leuk om je verhalen ook in een reisverslag te lezen. Zoals al gezegd goed dat je daar weg bent. Wel moet je goed overwegen of je nu alweer naar Tamsworth moet gaan en niet elders in het land een werkplek zoekt dat meer aansluit bij je wens om ook nog de westkust te gaan meepakken. Geniet nog maar even van je vrijheid straks kun je weer volop aan de bak gaan we vanuit. We spreken elkaar vandaag of morgen nog wel. Liefs

  • 11 Juni 2011 - 16:42

    Nandi En Bea:

    Hoi Reanne,

    Fijn weer iets van je te horen!!!!
    Toen ik in Australie rondtrok heb ik ook gesnorkeld. Ik weet niet waar jullie gesnorkeld hebben maar bij Dent Island was het prachtig. Terwijl het bij Long Island niks bijzonders was.
    Ook Kings Canyon, de Olga's en Ayers Rock zijn inderdaad prachtig. Ik heb nog boven op de Rock gestaan. Je mocht hem toen nog beklimmen.

    Jammer dat je niet zo veel geluk hebt met je Aussie werkgevers. Ik heb je een mail gestuurd met een cattle station in NT. Misschien heb je er wat aan.

    Ga je Katherine National Park nog in. Is prachtig en enorm groot.

    Liefs Nandi en Bea

  • 13 Juni 2011 - 09:52

    Reanne:

    Ik heb hele aardige australiers onmoet op de camping in Katherine. Ben met ze naar een aboriginal festival geweest. Ze hebben ook 2 vrienden die aboriginal zijn en die waren ook op de camping. ook hele aardige mensen. Ze hebben ons foto's laten zien van sommige muurschilderingen die hij voor het eerst had vastgelegd. Kans is groot dat wij de eerste blanken waren die het zagen. Super gaaf dus! Heb het prima naar m'n zin maar werk wil nog niet echt vlotten en mac donalds internet komt me de neus uit. Inclusief hun voedsel. Dus morgen maar op zoek naar een internetcafe voor fatsoenlijk internet.

    Bedankt voor al jullie reacties!

  • 13 Juni 2011 - 12:53

    Virginie:

    Reanne dat was wel een heel belachelijke werkgever! Vergeet niet om eens dit soort mensen te zeggen, dat er een Department of Workplace Relations bestaat en je niet bang bent om ze op te bellen en te klagen. Zelfs in Australië mag een werkgever al lang niet meer een werknemer slaan! Het beste met nieuw werk vinden! Rij inderdaad niet gelijk weer terug naar Tamworth, hoor, informeer eens hier en daar in Darwin naar werk. Het beste en liefs!

  • 14 Juni 2011 - 20:57

    Maaike:

    hye meid

    moet er heel erg aan wennen om jou niet meer om me heen te hebben of effe te kunnen bellen en zo. wat een verhalen ja weer. hoop voor je dat je visa krijgt. maar natuurlijk maak ik me wel zorgen om me reismaatje helemaal alleen. maar je hebt gelukkige goede vrienden. ha

    kop in de lucht en er als er een is die wel doorzet dan ben jij dat wel.

    heel veel liefs

  • 18 Juni 2011 - 11:00

    Oma Douma:

    reanne het valt nu wel allemaal een beetje tegen doch na moeilijke dagen komen ook weer mooie dagen dan gaat de zon weer schijnen.doorzetten hoor want je bent een vechertje en wat je nu ook gaat doen werken en tegelijkertijd heerlijk genieten van de mooie natuur dit kunnen ze jou nooit meer afnemen ik ben beniewd naar de volgende email wat voor werk je gevonden hebt.liefs oma en opa douma.

  • 23 Juni 2011 - 04:29

    Reanne:

    Zodra het kan zal ik wel weer een nieuwe reisverslag plaatsen maar ik ben nu onderweg naar een fruitpluk baantje. Zag net dat ik een email had van een nederlandse boer in australie dat ze opzoek zijn naar een werker! Ze wonen wel helemaal bij Melbourne in de buurt maar ik heb al zo'n 3500km afgelegd in de outback dus nog een 1500km kan er nog wel bij! Ga wel naar m'n fruitpluk werk toe zodat ik wat geld heb zodat ik naar die boerderij kan reizen! Weet allemaal niet of het zo allemaal kan maar ik heb hun telefoonnummer dus als ik klaar ben met internet zal ik ze even opbellen! Na regen komt zonneschijn, nou hopen dat dit mijn zonneschijn is!
    Liefs,
    Reanne

  • 28 Juni 2011 - 11:39

    Anouk :

    Mijn reisstatus:
    Ik ben weer thuis

    Nietus!

    Hoop dat het allemaal goed gaat daar!! :)
    knuffelsss xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Juli 2011 - 06:04

    Reanne Boersma:

    haha goed gezien anouk!
    Ik heb het jaartal even veranderd :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katherine

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Blog Mama (en een beetje van mij)

21 Maart 2012

Laatste verslag!

31 Januari 2012

Update

19 December 2011

WERK!!

24 November 2011

VISA!!
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 66803

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: