Terug op het grote eiland - Reisverslag uit Corrimal, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Terug op het grote eiland - Reisverslag uit Corrimal, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Terug op het grote eiland

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

09 November 2011 | Australië, Corrimal

Hallo allemaal!

Ik ben inmiddels weer terug van Tasmanie dus weer op het 'grote eiland'. Tasmanie was onbeschrijfelijk mooi ik zou niet eens weten waar ik moet beginnen met schrijven over Tasmanie!

Ik begin maar bij Hobart. Hobart is een stad vol met geschiedenis (wat je niet veel ziet in australie) er zijn overal oude gebouwen en mooi onderhouden. Ze hebben een monument van Abel Tasman, nederlander!!, die staat bij het gedeelte wat heet 'salamanca'. Dit is een geweldig mooi stuk van de stad. Hier hebben ze iedere zaterdag een markt en dat is echt een hele leuke markt. Heel veel verschillende dingen en heel veel uit de omgeving van hobart zelf. Achter salamanca heb je battery point. Dit is het oudste deel van de stad en dat is echt gevuld met mooie oude huizen, smalle straatjes en parkjes. Heerlijk om doorheen te lopen.

Vanaf Hobart ben ik eerst naar het oosten gereden. Daar ben ik naar Port Arthur geweest. Port Arthur is een gevangenis van vroeger. Heel veel staat er nog en is goed onderhouden. Nou ja, heel veel, het leek veel voor mij maar kennelijk was dit maar een derde van wat er daadwerkelijk was. Maar helaas hebben ze vroeger nogal wat afgebroken en daarna is er een bosbrand geweest die nogal veel in as heeft gelegd. Maar het is een hele indrukwekkende plek om heen te gaan.

Vanaf daar de oostkust omhoog en dat is wel zo fantastisch. Zo veel verschillende look outs met een geweldig uitzicht en mooie bossen en rotsformaties. Ik ben bij 'devil's kitchen' look out geweest en daar hadden ze ook een blow hole. Maar het was eb dus die was niet spectaculair. Ik ben ook naar een tasmanian devil park geweest waar ik de echte tasmanian devil's heb gezien en daar heb ik ook kangaroo's uit mijn hand gevoerd. Wat hebben die beesten trouwens een klauwen!! Een paar kangaroo's pakten mijn hand met hun voorpoot zodat ze goed bij het voer konden en daar wil je echt niet door gekrabd worden! Maar ze waren wel super schattig. Verder noordelijk ben ik naar 'nine mile beach', coles bay en the bay of fires geweest. The bay of fires is echt het absolute hoogtepunt van mijn reis op tasmanie want daar zag ik een walvis!!! Hij was helemaal niet ver van me af en ik zat daar gewoon op een rots een boterham te eten toen hij ineens boven kwam!! Ik was helemaal in m'n eentje niemand in de buurt en die walvis zwom vlak voor me. Uiteraard direct m'n camera in de aanslag maar het is lastig om ze op de foto te krijgen. Ik kon namelijk zijn hele lichaam in het water zien maar op de foto zie je dat niet. Maargoed, het was heel indrukwekkend.

Veel national parken bezocht en noordelijk van Launceston ben ik naar seahorse world en het platypushouse geweest. Bij seahorse world kweken ze met zeepaardjes voor de verkoop. Dus daar waren inmens veel zeepaardjes! Heel bizar. Er tegen over zat platypushouse dus daar heb ik van dichtbij een vogelbekdier bewonderd. Ze zijn kleiner dan ik had verwacht maar wel mooi. In Devonport zat ik in een heel gezellig hostel dus daar had ik een hele leuke avond. Daarna ging ik door naar het westen tot Stanley. Daar is een berg/rots wat ze 'the nut' noemen en ja zo ziet het er ook wel een beetje uit. Je komt namelijk vanaf de bergen naar Stanley, dan is het behoorlijk vlak (dit is aan de kust) en dan ineens aan het eind een gigantische berg met een vlakke bovenkant. Heel typisch.

Daarna door naar het westen maar helaas zat het weer toen niet echt mee. Ik had veel regen en daardoor in de bergen ook mist. Weinig zicht, glad wegdek en een bergpas. Niet echt praktisch. Daardoor kon ik wel 2 keer in een bocht 'driften'....wat niet echt de bedoeling was!! Gelukkig gleed de achterkant niet te ver weg dus ik hield controle over de auto maar dat was voor mij reden genoeg om extra langzaam te rijden. Tot iritantie van de auto achter mij. Ondanks dat die auto mij zag glijden bleef hij drukken. Maarja hij had dikke pech want ik kon niet stoppen langs de weg en hij kon niet inhalen. Toen de mist later opklaarde kon ik ook eindelijk wat van de omgeving zien en dat was erg mooi. Het westen heeft echt hele ruige natuur. Dichte bossen en mooie rotspartijen. Vanaf daar door Franklin-Gordon national park terug naar Hobart.

In Hobart verbleef ik toen in een hostel waar ik hele aardige mensen op de kamer had. Een jongen uit Melbourne die puur aan het wandelen was en een meisje uit Finland die hier op vakantie was om bekenden op te zoeken. Ze was hier namelijk 2 jaar geleden geweest als uitwisselings student. Ze heet Sobvie en met haar ging ik de volgende dag een kleine 'roadtrip' maken. Vanaf Hobart naar het zuiden. Wat natuurlijk ook weer erg mooi was en we hadden er stralend weer bij. We gingen ook naar Mount Wellington. Dat is enorm indrukwekkend. Je ziet zowat de hele zuid-oost kust vanaf die berg! Ik ben vergeten hoe hoog die was maar geloof me, dat was hoog!! (en koud!)

Verder heb ik nog ander nieuws. Ik heb problemen met het verkrijgen van het second year visa. Om het visum te krijgen moet je 88 dagen specifiek werk doen (onder andere boerderijwerk) in een specifiek gebied (wat ze bepalen aan de hand van het postcode). Ik heb bij yarramba trail rides gewerkt die buitenritten organiseren, paardrijlessen geven, paarden beleren en paarden bekappen. De werkzaamheden die we daar deden (toen was Maaike hier ook nog) vielen onder specifiek werk en het bedrijf was in het juiste gebied. Maar omdat ze geen paarden verkopen wordt het bedrijf niet goedgekeurd! Mijn 75 dagen bij de melkveehouder wel maarja, dat zijn er niet genoeg! Ik kreeg wel de kans om een officiele brief te schrijven met argumenten waarom ze me wel het visum zouden moeten geven dus dat heb ik gedaan. Nu wacht ik dus op hun definitieve beslissing. Tot die tijd mag ik gewoon in Australie blijven. Zodra ze een beslissing nemen en ik mag niet blijven dan heb ik nog 28 dagen om australie te verlaten.

Omdat in Nederland de winter voor de deur staat heb ik eigenlijk niet zoveel zin om naar huis te gaan. Maar ik heb 2 andere opties. Of ik vraag mijn work and holiday visum aan voor nieuw zeeland en ga daar backpacken of ik vlieg naar een of ander goedkoop land niet ver hier vandaan en vraag mijn toeristen visum aan (daarvoor moet je buiten australie zijn). Maar het nadeel van een toeristen visum is dat ik daarmee niet mag werken. Nou kan ik natuurlijk altijd op zoek gaan naar zwart werk (wat er opzich wel is) maar dat betaald vaak minder goed en is vaak voor korte tijd. Dus als ik dat zou willen doen zal ik denk ik meer werk moeten doen voor accomodatie en eten. En ieder baantje wat ik kan krijgen aangrijpen. Misschien dat ik wel kan fruitplukken op Tasmanie, ik vond het dusdanig geweldig daar dat ik graag weer terug wil naar Tasmanie. Maargoed ik hoef nog geen beslissing te nemen want de immigratie dienst heeft dat ook nog niet gedaan.

Dat waren alle nieuwtjes wel weer. Hoe gaat het in Nederland? Ik hoorde dat het weer nog wel lekker was, ik dacht dat ze -20 hadden voorspeld in November?

Ik mis jullie allemaal en ja ik kom echt wel weer terug naar Nederland hoor! Zodra het daar lekker warm wordt en hier koud, kom ik weer terug!

Liefs,

Reanne

  • 09 November 2011 - 14:17

    Anouk:

    Mooi verhaal weer! Je hebt al veel gezien, leuk om te lezen :)
    Ik hoop dat alles met je visum toch nog goed komt.. Het zou zonde zijn als je daar al weg moet terwijl je dat nog niet wilt!

    Hier is het vanaf gisteren wel een stuk minder lekker weer. Vandaag is het al de hele dag mistig!!! En koud! Niks aan. Maar afgelopen weekend was het heerlijk, ik heb vrijdag op een bruiloft gefotografeerd en toen hadden we super weer. Strak blauwe lucht, zonnetje, mooie rode bladeren aan de bomen, perfect voor een bruidsshoot!
    Maar nu wordt het dus steeds minder.. brrrr!

    Je had een ook mailtje gestuurd dus daar ga ik zo op reageren :)

    xxxxxxxxxxxxx

  • 09 November 2011 - 16:14

    Monique:

    Wat weer een mooi verslag en wat geweldig dat je een walvis hebt gezien, echt uniek. We hopen voor je dat je je visum rond krijgt en dat je je droom verder af kunt maken.

    Liefs Harry, Monique, Thijmen en Mees

  • 09 November 2011 - 18:16

    Jan En Mam:

    Ondanks het feit dat we elk weekend bellen toch leuk om alles nog een keer na te lezen. Meerdere malen per dag checkt Jan je mail of er al bericht is over je werkvisum, wachten duurt lang. We hopen op een goede afloop voor je dat geeft het minste gedoe. Groeten en we spreken elkaar gauw weer als de verbinding het toelaat!!!! Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Corrimal

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Blog Mama (en een beetje van mij)

21 Maart 2012

Laatste verslag!

31 Januari 2012

Update

19 December 2011

WERK!!

24 November 2011

VISA!!
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 66788

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: