In Tasmanie! - Reisverslag uit Sorell, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu In Tasmanie! - Reisverslag uit Sorell, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

In Tasmanie!

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

24 Oktober 2011 | Australië, Sorell

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dus tijd voor een nieuws update!
Mijn verjaardag heb ik op de boerderij gevierd en dat vierde ik op 7 oktober dus was het tegelijk mijn afscheidsfeestje.
We hadden er een vuurtje bij dus dat was wel lekker warm en dat geeft altijd een aangename sfeer. Dus dat was wel een geslaagd feestje!

De volgende dag vertrok ik naar Cooma om terug te gaan naar Yarramba trail rides om mijn second year visa formulier in te vullen. Omdat ik door een national park moest duurde dat langer dan verwacht en was ik er pas rond 19.15u. Het was dus al aardig donker aan het worden. Mark moest eerst nog een paard rijden dus ik moest ook nog even wachten. Alles goed en wel, hij had het formulier ingevuld dus ik kon weer gaan. Het was inmiddels donker en het regende. Ze wonen aan een zandweg en het had de laatste tijd nogal veel geregend dus was denk je!? Ik gleed weg met de auto!! Maar even volgas achteruit en dan volgas vooruit, dan maak je nogal een bende maar dat kan mij niks schelen want ik kwam wel los! Vervolgens de berg op rijden die lekker glibberig was dus ik voelde m'n banden steeds wel doorspinnen maar ach waar een wil is is een weg! Dus uiteindelijk kwam ik er wel weg, zonder vast te komen zitten en zonder kangaroo's aan te rijden. Ik was even vergeten hoeveel kangaroo's daar eigenlijk zitten en volgens mij hebben die beesten zich ook nogal voortgeplant!

De volgende dag ging ik door naar Wollongong waar ik net op tijd was voor Emily's 30ste verjaardag. Dat was heel gezellig en bijna iedereen was er! Volgens mij vonden Emily en Mickey (weet niet hoe je z'n naam eigenlijk spelt) het ook heel erg leuk dat ik er bij kon zijn. We hadden er stralend weer bij dus echt een leuke dag! Op de terugweg in de auto had Jessica even opgezocht of er nog ruimte was in het vliegtuig die zij zou nemen naar Tasmanie. En wat denk je!? Er was nog ruimte dus ik heb die avond een vlucht geboekt. Toen moest ik de volgende dag al vliegen! Het was wel zo makkelijk dat ik met haar mee kon vliegen omdat David haar naar het vliegveld zou brengen en Cameron zou haar in Hobart ophalen dus zodoende had ik ook vervoer.

Al met al ben ik wel langer bij Jessica gebleven dan ik had gedacht maar dat komt omdat de aanvraag van m'n visum niet opschiet. Ik dacht dat ik in 2 weken bericht zou krijgen maar kennelijk kan het weken duren. Nou heb ik wel een visum waardoor ik in Australie mag blijven totdat ze besloten hebben. In de tijd dat ik bij Jessica was kon ik mooi met haar meerijden naar Hobart als zij moest werken dus zodoende heb ik wat tijd in Hobart doorgebracht. Wat een geweldig mooie stad is dat zeg! Allemaal oude gebouwen en een hele prettige sfeer.

Ik had een camper geboekt van 21 oktober tot 5 november dus die heb ik afgelopen zaterdag opgehaald. Die ochtend gingen we naar de Salamanca markt (wat heel erg leuk was!) en daarna haalde ik de camper op. Gisteren ben ik naar Port Arthur geweest wat echt geweldig was! Dat was vroeger een gevangenis en er staat nog aardig wat. Soms alleen maar de buitenmuren maar het gaf een goed beeld van hoe het er daar uit zag en hoe het daar aan toe ging. Daarna ben ik nog naar de historische mijnen geweest. Dat was ook wel leuk maar ik was volgens mij een beetje van de route afgeweken want het duurde langer dan verwacht en ik liep langs de weg....het was een zandweg dus haast geen verkeer maar ik vond het maar een vage route. Ik had ook al de hele dag gelopen dus ik had ook niet veel zin om moeite te doen om uit te vinden hoe de route eigenlijk echt ging. Het duurde mij gewoon te lang en ik wou terug naar m'n camper, hahaha!

Vandaag ben ik naar een soort dierentuin geweest dat met name gericht is op Tasmanian devils. Wat een gekke beestjes zijn dat zeg! Ze maken rare geluiden en hebben super sterke kaken want toen ze werden gevoerd aten ze gewoon het bot doormidden! Ze hadden ook wat andere dieren zitten en ik heb daar de kangaroo's gevoerd! Ze aten gewoon uit je hand, heel schattig! Maar helaas is de batterij van m'n camera nu leeg (allebei!) Dus nu maar even camera aan de computer, hopen dat ie een beetje oplaadt want ik ben nu bij 'devils kitchen' look out dus dat moet natuuurlijk wel even op de foto. Ik ga straks opzoek naar internet maar er ligt een grote plaats op de route dus ik gok dat daar wel een mac donalds is.

Liefs,

Reanne

p.s. Het weer is hier heel raar! Gister hadden we 27 graden en zon en vandaag is het 13 graden met regen! En een zuider wind dus we krijgen wind rechtstreeks van antartica. Omdat het gister zo mooi was kon je vanaf Port Arthur heel in de verte antartica zien liggen! Super tof!

  • 24 Oktober 2011 - 05:57

    Monique:

    Hoi Reanne,

    Wat weer een prachtig verhaal, geniet van alles!

    Liefs Harry, Monique, Thijmen en Mees

  • 24 Oktober 2011 - 15:18

    Anja En Amir:

    Hoi meis,

    Fijn hoor dat je weer iets laat weten. Wat een supertijd maak jij daar mee. Ik zal niet altijd gemakkelijk zijn maar ik lees toch heel veel kracht in je verhalen. Pas goed op jezelf en doe voorzichtig. Groetjes, Amir en Anja

    PS. Qua weer hebben we hier nu het zelfde weertype. Maar dat duurt niet lang meer want dan zitten wij in de kou en krijg jij het weer lekker warm :-)))

  • 24 Oktober 2011 - 15:19

    Anja En Amir:

    I.p.v. "ik" zal niet altijd gemakkelijk zijn (klopt soms ook wel hoor) bedoel ik natuurlijk; "het" zal niet altijd gemakkelijk zijn. :-)

  • 08 November 2011 - 22:14

    Lieverd:

    leuk te lezen en echt een kind van je vader zo stoer glibberend op een berg! ik heb al eerder geprobeerd je blog te lezen en toen moest ik inloggen wat niet lukte! heel raar! John ging naar jouw blog (niet via mail Virg) en moet inloggen! was de verjaardag van Mich gezellig? grappig hé twee nichtjes tegelijk zwanger en bijna gelijk uitgerekend. leuk dat je bij Jess kon zijn, is zo'n lieverd.

    dikke zoen
    patrice

  • 10 November 2011 - 23:27

    Moniek :

    Hee reanne..!! wat een superverhalen zeg!! om jaloers op te zijn.!! ik hoorde van mn moeder dat de cadeautjes goed zijn aangekomen met je verjaardag..!! altijd leuk een pandora armband met bedeltjes.. elk bedeltje heeft een betekenis..!! nu duimen we voor je visum zodat je er nog lekker kan gaan overwinterenn.. liefs moniek en martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sorell

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Blog Mama (en een beetje van mij)

21 Maart 2012

Laatste verslag!

31 Januari 2012

Update

19 December 2011

WERK!!

24 November 2011

VISA!!
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 66802

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: