Terug in Queensland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Terug in Queensland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Terug in Queensland

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

05 Juli 2011 | Australië, Sydney

Lieve lezers,

Hoe gaat het in Nederland? Hebben jullie een lekkere zomer? Hier is het zo'n 21 graden en ik vind het maar koud! Moet je nagaan hoe snel je gewend bent aan het warme weer! In het zuiden van Australie ligt zelfs sneeuw en die kant moet ik op dus ik hoop dat ik niet te koud weer krijg daar.

Volgens mij had ik jullie al op de hoogte gebracht dat ik bij die boerderij in Katherine na 2 dagen was weggegaan. Vanaf daar heb ik dus een tijd in Katherine gezeten op zoek naar nieuw werk. Geen werk kunnen vinden maar wel geweldig leuke mensen ontmoet en een hele leuke tijd gehad. Uiteindelijk had ik wel werk gevonden bij een fruitpluk bedrijf in queensland en ik had tegen die vrouw gezegd dat het tijdelijk was, voor een paar weken, en daar ging zij mee akkoord. Ik had met haar afgesproken dat ik van Katherine naar Brisbane zou rijden en haar daar zou opbellen voor het exacte adres. Dat is zo'n 3500km rijden dus daar was ik wel een paar dagen zoet mee.

De dag voor vertrek in Katherine kwam er een jongen naar mij toe die had gehoord dat ik naar Brisbane ging en hij wou ook die kant op dus of hij met mij mee kon rijden. Dat vond ik uiteraard goed, scheelt mij weer met benzine kosten! Dus de volgende dag had ik hem opgehaald en zijn we gaan rijden. Hij kwam uit Luxemburg maar onderweg kwam ik erachter dat hij geboren was in nederland en hij sprak nog gewoon nederlands thuis dus dat was wel toevallig. Hij hoefde niet helemaal naar Brisbane, hij moest halverwege zijn bij een garage waar hij zijn auto had staan. Hij had onderweg pech gehad en had z'n auto daar gelaten om m te laten repareren en vanaf daar kon hij met een vrachtauto meerijden naar Katherine. Vervolgens heeft hij daar een tijdje gewerkt en nou wou hij dus weer verder reizen dus moest hij terug naar z'n auto.

Toen ik in de buurt van brisbane was had ik een mailtje van een nederlandse boer dat ze op zoek waren naar een werker. Dat kwam natuurlijk fantastisch uit! Ik had een nederlands bedrijf benaderd die nederlandse boeren begleid met emigreren en ik had daar een paar adressen van ze gekregen. Deze boer had ik niet benaderd omdat deze boerderij helemaal bij Melbourne is. Maar omdat hij mij had benaderd en het lijken aardige mensen dus heb besloten om daar heen te gaan. Ik kan daar 15 Juli beginnen. Daarna belde ik die vrouw van het fruitplukken en die vertelde mij dat ze mij alleen voor 3 maanden wou en niet voor 2 en een halve week. Daar was ik wel even pissig om natuurlijk want ik was ervan uitgegaan dat ik daar heen kon! Toen stond ik daar dus op een camping in Toowoomba zonder geld en zonder werk tot 15 juli. Ik besloot toen om Gerda te bellen die zuidelijk van Brisbane woont om te vragen of ik daar mocht logeren. Gelukkig kon ik daar terecht en ik mag hier blijven totdat ik naar m'n werk moet en in ruil daarvoor verf ik haar slaapkamer.

Gerda en ik hebben het hartstikke gezellig hier en Gerda werkt met wijnen dus ik leer hier ook nog wat over wijnen! Ik was hier al aan de witte wijn gegaan omdat bier hier zo achterlijk duur is. Maar sinds ik bij Gerda ben drink ik zelfs rode wijn en nee geen zoete rode wijn maar echte rode wijn. Dus s'avonds na het eten zitten we lekker op de bank met een wijntje en zitten we lekker te kletsen of we kijken tv. We hebben hier trouwens ook heerlijk nederlands gegeten. Een avond hadden we een gehaktbal met spruiten en gkookte aardappelen en we hebben hier ook al boerenkool gegeten! Boerenkool kun je hier niet krijgen maar er zit een 'dutchshop' in Brisbane dus daar haalt Gerda nog wel eens een potje boerenkool van hak op. Dat was uiteraard even puur genieten.

Als ik klaar ben met m'n werk op de boerderij wil ik graag naar Tasmanie, daar zit ik dan niet ver vanaf. Ik ben ongeveer halverwege oktober klaar met werken, tenzij het goed bevalt en ik wat langer blijf. Als het goed is begint in december het werk weer in de broodfabriek waar ik weer wil werken. Ik heb e-mail contact met Pierre (die ook in de fabriek werkte toen wij er waren) en die is nu aan het werk voor z'n second year visa en hij wil ook weer in de fabriek aan het werk. Dat is dus wel erg leuk en misschien dat ik met Pierre wel op zoek ga naar accomodatie. Volgens Linda kun je namelijk vrij goedkoop 1 of 2 kamer appartementen huren in Tamworth. Zij dacht dat je dan aan zo'n 130/140 dollar per week moet denken. Op de camping betaalden we bijna 170 per week dus dat zou dan goedkoper uit zijn en een stuk comfortabeler. Dat moet ik tegen die tijd allemaal maar even uitzoeken. Vanaf Tawmorth wil ik naar western australia, de reden dat ik hier nog ben dus dat kan ik natuurlijk niet missen! Hoe ik dat ga doen dat weet ik nog niet want ik weet niet of ik zin heb om dat hele stuk door de woestijn terug te rijden, dat is namelijk erg saai.
Maargoed, eerst maar eens mijn second year visa halen en dan kan ik concreet gaan plannen.

Ik houd jullie op de hoogte. Ik mis iedereen wel hoor, af en toe begint heimwee toch wel aardig te knagen dus zodra ik concreet ga plannen ga ik ook een terugvlieg datum vaststellen. Dan weet ik waar ik aan toe ben.

Liefs,

Reanne

  • 05 Juli 2011 - 08:27

    Zwaantje:

    Hey Reanne, wat gezellig even weer iets van je te lezen en wat heerlijk dat je even weer bij die schat van een Gerda terecht kan. Geef je haar nog even een dikke pakkerd van me?
    Als ik lees wat voor afstanden je daar allemaal aflegt, krijg ik gewoon de kriebels. Ik vind Beilen-Pesse al een roteind, haha.
    Een heel fijne tijd daar verder en groetjes ook van Herman.
    Doedoei,
    Zwaantje

  • 05 Juli 2011 - 21:53

    Jan En Mam:

    Wat weer een verhaal! Voor wat betreft die heimwee die moet je eerst de kop maar indrukken. Eerst alles gedaan en gezien hebben hoor je bent er nu tenslotte. Het Nederlandse weer en het eten blijven wel. We spreken elkaar nog wel voor je op doorreis gaat naar Melbourne. Groetjes aan tante Gerda veel liefs van ons allen. Doei doei

  • 07 Juli 2011 - 14:00

    Anouk:

    He Reannetje!

    Fijn weer wat van je te lezen!
    Jij aan de rode wijn.. ik moet het eerst zien voordat ik het geloof haha! Zal wat zijn als je terug bent en in de kroeg een wijntje besteld ;)

    Ik ben trouwens geslaagd! Heb gisteren mijn diploma gekregen! :D Mag mezelf nu dus echt Fotograaf noemen. Super blij!!! Ik ga nu hard aan de slag om mijn eigen bedrijf te starten. Volgende week naar de kamer van koophandel en ben een nieuwe website aan het maken met een nieuw logo enzo. Druk bezig dus ;) Echt vakantie kan ik het niet noemen. Maarja dat komt wel weer een keer! :)

    Geniet nog even van je rust voordat je weer hard aan het werk moet!

    Liefs en dikke knuffels. xxxxx

  • 10 Juli 2011 - 20:59

    Oma Uit Heino:

    Hoi Reanne,
    We hebben je avonturen net gelezen. Spannend allemaal hoor! Bovendien hoorden we vandaag van Nelleke dat mijn bedank-smsje als reaktie op je lieve verjaardagsfelicitatie kennelijk toch niet is aangekomen, en dat terwijl ik dacht dat het toch wel makkelijk is zo'n sms naar de andere kant van de wereld te sturen. De groetjes en nog een leuke tijd toegewenst ook van Laurine, die hier net 10 dagen was en morgen weer terug naar muenchen vliegt.
    Liefs Opa, Oma & Laurine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Blog Mama (en een beetje van mij)

21 Maart 2012

Laatste verslag!

31 Januari 2012

Update

19 December 2011

WERK!!

24 November 2011

VISA!!
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 66786

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: