Nog steeds bij de nederlandse boer - Reisverslag uit Strathmerton, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu Nog steeds bij de nederlandse boer - Reisverslag uit Strathmerton, Australië van Reanne Boersma - WaarBenJij.nu

Nog steeds bij de nederlandse boer

Door: Reanne

Blijf op de hoogte en volg Reanne

25 September 2011 | Australië, Strathmerton

Hallo iedereen!

Sorry voor de lange stilte maar ik ben hier druk aan het werk! Ik ben nog steeds bij die nederlandse boer aan het werk in victoria. Maar als het goed is ben ik 6 oktober hier klaar. Dat komt voor mij natuurlijk heel mooi uit want dan ben ik jarig dus kan ik een dubbel feestje geven!!

We zijn inmiddels achter in de stal helemaal klaar met het maken van de ligboxen, het verven en de laatste kleine dingetjes. De robots zijn ook klaar voor gebruik dus morgen om 10 uur gaan ze aan! Dat vind ik wel spannend hoor! Ik heb nog nooit robots in het echt zien werken dus ik ben ook heel erg benieuwd hoe de koeien erop reageren. De koeien die bij de robots staan die zijn al eerder met de robot gemolken dus die kennen het wel maar ik ben benieuwd of ze het ook zo weer oppikken. We hebben nu 150 koeien bij de robots dus dat scheelt straks in de melkstal.

Verder gaat hier alles z'n gangetje, ik ben veel achter aan het werk geweest in de nieuwe stal dus nu dat klaar is doe ik van alles en nog wat rond de boerderij. De kinderen van Richard hadden 3 kittens gevonden in het stro en de moeder lag daar dood bij dus die heb ik maar geadopteerd. Zelfs in Australie doe ik dat soort dingen hahaha! Maar eergisteren gingen ze even checken of er niet meer waren....en ja hoor!! Nog 3 erbij!! Nou heb ik 6 kittens! Gelukkig zijn ze al zo'n 4 weken oud dus ze kunnen al aardig wat eten. Ik heb van die whiskas kitten vleeszakjes opgehaald maar ze eten liever tonijn. Ik heb ze net weer gevoerd en toen was het nogal chaos want ze wouden allemaal tonijn maar ze snappen nog niet helemaal dat het in de bakjes zit dus dan proppen ze 2 koppies in het blikje enzo hahaha erg schattig hoor! Een paar weken terug had ik hier ook al een baby possum gevonden. Ulke vroeg of ik wel even in de silo wou zitten omdat die bijna leeg was en dan kon ik de randjes even naar binnen scheppen. Dus ik was daar aan het scheppen en er steekt ineens een pootje uit het voer dus ik dacht gadver een dode kat. Maar toen ik m wou uitgraven bewoog het! Toen ik het voer eraf had keek ik ernaar en ik kon eerst niet bedenken wat het was. Het was zoiezo geen kat maar hij had wel aardig grote oren dus ik dacht misschien een konijn maarja wel een lange staart dus het kan geen konijn zijn. Toen ik m oppakte krulde hij direct die staart om me heen en toen pas had ik door dat het een possum was! Die had ik ook geprobeerd om te redden maar toen ik m vond was ie al koud en heel erg mager en hij wou eigenlijk ook niet drinken. Die heeft het anderhalve dag volgehouden en toen was ie dood. Opzich niet zo erg dat ie dood is want ik weet helemaal niks van die beestjes en hij had al hele scherpe nagels en hij hield zich gigantisch aan je vast. Kennelijk kunnen possums ook heel gemeen aanvallen. Maargoed, nu heb ik kittens en die zijn heel schattig, de 3 nieuwen zijn nog aardig bang dus die blazen steeds maar ze beginnen nu wel te eten. Ze hebben ook allemaal al namen. We hebben munchie, chubbie, squickie, scratchy, pie en aggro. Nou moet ik alleen zorgen dat ik er voor 6 oktober af ben! Dat wordt briefjes ophangen.

John (mijn huisgenoot die met de robots werkte) is inmiddels weer weg. Opzich wel jammer want ik kon het goed met hem vinden. Maar ik heb zijn adres en hij woont in western australia dus dan ga ik bij hem langs en dan gaan we met zijn zoons camperen en vissen. Dat lijkt me wel erg gezellig! Maar ik woon hier nu niet alleen hoor want er is ook een stage loper uit nederland gekomen. Die is hier tot halverwege november volgens mij. En volgens hem krijgen we er weer een nieuwe huisgenoot bij, iemand die ook met de robots werkt dus dat moeten we maar even zien.

Verder heb ik eigenlijk heel weinig nieuws. Ik hoop dat alles goed gaat in Nederland. Bij jullie is de zomer inmiddels weer voorbij, bij ons is net het voorjaar begonnen. We hebben af en toe al mooie dagen gehad met 29 graden maar het wisselt nog wel een beetje want afgelopen week was het weer 18 graden. Maar we gaan weer de goede tijd tegemoet! Nou hoop ik dat ik niet weer 45 graden krijg want dat vond ik eigenlijk wel iets te! Maar Tasmanie is niet zo warm dus daar eerst maar eens kijken. Ik heb nog niks geboekt omdat ik nog wacht op mijn second year visa formulier van yarramba trail rides. Die zouden de dagen dat we daar hebben gewerkt voor me invullen maar die waren het vergeten op te sturen dus ik had er achteraan gebeld en als het goed is hebben ze die woensdag op de post gedaan. Als ik die heb weet ik zeker dat ik hier 6 oktober klaar ben en dan kan ik mijn vlucht of boot voor tasmanie boeken. Ik weet niet of er dan nog plek is op de boot anders vlieg ik er wel heen. Dat betekent wel dat ik daar iets moet huren maar ik denk dat ik dan maar lekker een camper huur. Dat lijkt me wel zo handig want dan hoef ik niet al mijn campeerzooi mee te slepen in het vliegtuig. En het vliegtuig is veel sneller. Het lijkt alsof tasmanie dichtbij ligt maar het is wel 12 uur op de boot! Maar dat komt vast allemaal wel goed! :) Ik houd jullie op de hoogte.

Ik denk aan jullie.

Liefs,

Reanne

  • 25 September 2011 - 18:55

    Jan En Mam:

    Wat weer een verhaal. Laat je even weten wanneer je je seconde year visa formulier binnen hebt.. . Je kunt nu dus echt aftellen en verder gaan met reizen. We hebben elkaar gister nog uitgebreid gesproken en we spreken elkaar deze week nog wel weer. Veel liefs

  • 25 September 2011 - 19:58

    Lennard:

    G'dday Klinkt lekker daar zeg! goed bezig joh! tof dat je nog een jaar gaat, is je gegunt man.
    heel veel succes met t bemoederen van die katten , maar zo te lezen gaat jou dat wel goed af! dikke knuffel en check je later! Len

  • 26 September 2011 - 13:25

    Anouk:

    Ik duim voor je dat je de 6e klaar bent! Kan je weer lekker door reizen!!!! :)

    En die katjes, hoe lief! Ook echt weer iets voor jou hahaha.

    Ik had laatst nog even google maps gedaan waar je nu zit, om even een beeld van de omgeving daar te krijgen. Is wel leuk om dat te zien! Geen idee of ik ook echt de plek zag waar jij zit maar in ieder geval wel in de buurt :)
    Nou ik hoop dat alles met je visa rond komt en dat je weer snel lekker kan reizen!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Oktober 2011 - 08:32

    Reanne:

    Hey!
    Bedankt voor jullie reacties. De katten zijn inmiddels opgehaald. Ik had een briefje opgehangen bij de supermarkt en iemand belde die ze alle 6 wel wou hebben! Ze hebben ze diezelfde dag nog opgehaald dus dat was ideaal. Vrijdag mijn verjaardags feestje en dan zaterdag back on the road!
    Ik houd jullie op de hoogte van mijn avonturen, oh en lennard hoe staat het met jouw plannen voor australie?
    Liefs,
    Reanne

  • 04 Oktober 2011 - 11:10

    Maaike:

    hey

    wat een lieve poesjes!!!! heel veel plezier op je verjaardagsfeestje!!!!

    liefs maaike

  • 05 Oktober 2011 - 16:02

    Jan:

    Tatadadadada het is bij jou inmiddels 6 oktober ,gefeliciteerd met je verjaardag, we bellen je straks nog wel even. Groeten, Jan

  • 05 Oktober 2011 - 19:44

    Kor En Lies:

    Reanne van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag van ,groetjes van ons uit Roden.

  • 06 Oktober 2011 - 04:48

    Bea En Nandi:

    Hoi Reanne,

    Van harte gefeliciteerd!!!!!

    Groetjes van ons

  • 06 Oktober 2011 - 20:45

    Harry En Monique:

    He Reanne, gefeliciteerd met je verjaardag en drink er maar eentje op. Veel plezier nog we begrepen dat je nu weer gaat reizen. Liefs Harry, Monique, Thijmen en Mees.

  • 26 December 2016 - 19:06

    F.J Keurhorst:

    We willen volgend jaar in januari graag een Nederlandse boerderij bezoeken.
    Aangezien ik denk dat jij bij een Nederlandse boer werkt zou ik willen vragen waar deze boerderij van jou zicht bevind en of ik het adres mag hebben van de boer. Zodat we contact met hem kunnen opnemen om hem te vragen of we hen mogen bezoeken.

    vr gr F.J. Keurhorst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Strathmerton

Mijn reis door Australie

Recente Reisverslagen:

23 April 2012

Blog Mama (en een beetje van mij)

21 Maart 2012

Laatste verslag!

31 Januari 2012

Update

19 December 2011

WERK!!

24 November 2011

VISA!!
Reanne

Actief sinds 30 Aug. 2010
Verslag gelezen: 1879
Totaal aantal bezoekers 66791

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage in Jakarta

26 Oktober 2010 - 29 April 2012

Mijn reis door Australie

Landen bezocht: